Ney zarabia więcej na reklamach niż grze
Neymar to nie tylko futbol, ale także i wielka firma, która jest maszyną do zarabiania pieniędzy. Okazuje się bowiem, że jego wizerunek jest cenniejszy od nóg.
Brazylijczyk więcej pieniędzy zarabia za prawa do wizerunku niż na grze w piłkę i kontrakcie z FC Barceloną.
Ney dostaje od klubu wynagrodzenie równe 15 milionów euro rocznie. Za swoje umowy reklamowe ze sponsorami zarabia około 20 milionów euro.
Napastnik ma podpisane umowy między innymi z Nike, Guarana, Listerine, Claro, Gillette, Hellar, Tenys-pe, Panasonic, Red Bullem, Rexoną, Replay, Police, Pokerstar i Konami. Ponadto uczestniczy także w pojedynczych kampaniach innych firm.
Prawa do wizerunku zawodnika należą do firmy jego rodziców N&N, która przekazała prawa na wyłączność firmie Doyen, która promuje jego wizerunek w Europie i Azji.
Absolwent informatyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, specjalizujący się w Big Data. Moja pasja to sport, w szczególności piłka nożna, siatkówka i MMA. Z wyboru kibic Atalanty Bergamo i Warty Poznań. Dążę do tego, by moje teksty łączyły sferę zawodową i zainteresowania.