Mes que un Club

Zdanie te po raz pierwszy powiedział prezydent klubu z roku 1968 – Narcis De Carreras. Miało to podkreślać że Barca jest Dumą i wizytówką hiszpańskiego regionu.

Mes que un club znaczy po Polsku: Więcej niż klub. Jednak ma kilka innych znaczeń, jest to slogan o otwartym znaczeniu.  Jest to motto klubu FC Barcelona. Używa się go jako reklamy klubu. To definiuje cale pojecie FC Barcelony , cala tożsamość tego klubu, który jest najlepszy nie tylko na boiskach, ale także dla ludzi.

FC Barcelona reprezentuje  miasto, Katalonię czy Hiszpanie oraz jest jednym z największych ambasadorów na świecie.
Pika nożna to zjawisko globalne. Chyba wszędzie FC Barcelona jako klub piłkarski jest znana. Cały czas jednak się rozpowszechnia w krajach całego świata. Liczba członków klubu spoza Katalonii i Hiszpanii rośnie codziennie.

Barcelona nigdy nie sprzedała swojej koszulki firmom bukmacherskim czy innym sponsorom. Nie raz było bardzo blisko tego, ale kibice ora socios namówiki ówczesnych prezydentów do odrzucania wszelkich ofert. Padały jednak coraz bardziej kuszące propozycje. Odrzucono nawet 20 mln euro rocznie przez pięć lat co dawało 100 mln euro.

14 lipca 2006 podczas tournée FC Barcelona w Ameryce Północnej z UNICEF. Zarząd klubu zobowiązał się do nieodpłatnego umieszczenia logo organizacji wspierającej dzieci na koszulkach piłkarzy, jako pierwszy i jedyny klub na świecie. Ustanowiono składkę na fundusz pomocy dzieciom na całym świecie w wysokości co najmniej 1,5 miliona euro.

Klub także finansuje budowę centrum dla sierot, ofiar agresji, a także resocjalizowanych członków gangów młodzieżowych w dzielnic Brazylii.

Były piłkarz Azulgrany, Rafael Márquez jest ambasadorem UNICEF w Meksyku, Lionel Messi w Argentynie, natomiast Carles Puyol, kapitan zespołu, odpowiada za działalność fundacji Altarriba, która zajmuje się ochroną wilków hiszpańskich – gatunku, który wymiera.

Klub wspiera także fundację Teaming, która opiekuje się dziećmi z biednych rodzin z Argentyny, Senegalu, Kamerunu i z Sierra Leone. Klub spełnia marzenia tych dzieci fundując im podróż na mecze Dumy Katalonii.

Dodatkowo FC Barcelona wraz z Unicef’em uczestniczą we wdrażaniu międzynarodowych standardów laboratoryjnych w walce z HIV. Otwarto już nowe labolatorium pomagające w wykrywaniu wirusa.

Podczas turnee po Stanach Zjednoczonych oprócz meczy towarzyskich, klub szuka także umów sponsorskich oraz charytatywnych. W pre-sezonie 2011 została podpisana umowa z  fundacją Bill & Melinda Gates, która zobowiązuje do walki z chorobą polio, która inaczej zwana jest jako choroba Heinego-Medina.

m1 m2